Avontuur Spelletjes ? Dit is een leuke platformgame waarin je in iedere kamer weer andere beproevingen moet doorstaan. De kamers zijn gevuld met een soort energiekettingen, die je op een bepaald punt moet zien te raken om de deur te openen. Kijk uit voor de scherpe punten!
Behendigheid Spelletjes ? Help Speedy bij het laten instorten van de pyramides, door alle blokken te activeren. Let op Sylvester, want die zit hem op de hielen!
Denk Spelletjes ? Leid de worm naar zijn hol en zorg dat je alle paddenstoelen die hij tegenkomt, activeert. Ze veranderen hierdoor van kleur en dit is een vereiste om het level te halen. Je mag iedere paddenstoel maar 1x raken. Ook moet je per se de volledige lengte van de worm benutten, anders kruipt hij niet onder de grond. Het begint heel eenvoudig, maar al snel zul je merken dat je je hersenen flink moet laten kraken om de oplossing te vinden!
Race Spelletjes ? Dit is een uitdagend en snel parcours vol vallen en obstakels. Vind de gouden bellen en spring er tegen aan in de goede volgorde. De volgorde zie je aan de cijfers erboven.
Denk Spelletjes ? Neem een kijkje in de toekomst in dit point&clickspel waarin Futulady de hoofdrol speelt. Iedere ochtend gaat ze trouw naar haar werk maar ze heeft moeite om niet te laat te komen. Misschien kun jij er wel voor zorgen dat het haar lukt om op tijd op haar werk te verschijnen - of in ieder geval zonder dat haar baas haar opmerkt? Zoek alle voorwerpen die Futulady nodig heeft en doe dit in de juiste volgorde.
Avontuur Spelletjes ? Jij en je broertje zijn verdwaald. Op een gegeven moment belanden jullie op een plek die lijkt op een kerkhof. En wat er dan gebeurt... jullie veranderen in zombies. Je broertje verdwijnt, en zijn laatste woorden zijn de boodschap dat hij op zoek gaat naar de weg naar huis. Jij wilt natuurlijk niets anders dan ook naar huis, dus je gaat op zoek in deze plaats vol onheil waar grote spinnen je op staan te wachten! Zorg dat ze je niet te pakken krijgen, want dan wikkelen ze je in een cocon en verlies je een leven. Veel plezier met dit spannende avonturenspel!
Behendigheid Spelletjes ? Een mooi vervolg op het leuke spel 'Deuren'! Dave heeft een nieuwe baan: hij werkt nu in de bouw. Ook hier wemelt het weer van de deuren waarachter verrassingen zich schuilhouden. Probeer alle deuren en zie waar je uitkomt!
Behendigheid Spelletjes ? Probeer de teleportatieknop aan het einde van het level ongezien - en ongedeerd! - te bereiken. Hiervoor zul je je omgeving soms moeten aanpassen: bijvoorbeeld door scherpe punten tijdelijk te laten verdwijnen of door camera's in blokjes om te toveren.
Behendigheid Spelletjes ? Dit poppetje is niets zonder zijn toverhoed, maar telkens waait hij af en moet hij weer allerlei toeren uithalen om het hoedje terug op te kunnen zetten. Hij heeft het er zelfs voor over om ledematen af te bijten, zodat hij knoppen kan activeren of door smalle openingen kan rollen! Alles om zijn paarse toverhoed weer terug te vinden. Help jij hem hierbij?
Avontuur Spelletjes ? Je trekt ten strijde tegen Vandheer Lorde, die de wereld in zijn ijzige greep houdt. Ravijnen, monsters en andere gevaren zul je moeten trotseren voordat je je doel bereikt!
Avontuur Spelletjes ? Jij bent de laatste overlevende van je soort. Ze hebben nog geprobeerd je te redden door je DNA door elkaar te husselen, maar daarbij is iets misgegaan. Hierdoor ben je veranderd in een groen blokje: niet meer en niet minder. Je gaat op weg naar de DNA-transformator, in de hoop je oude gedaante weer terug te krijgen. De weg hiernaartoe is niet zonder gevaren, maar je bent moedig en sterk, en vastbesloten ze allemaal te trotseren!
Avontuur Spelletjes ? Charlie krijgt van zijn Meester te horen dat hij uitverkoren is voor een bijzondere missie. Maar voor hij hem nog een keer om uitleg kan vragen, is de Meester al vermoord. Tot overmaat van ramp krijgt Charlie hier de schuld van omdat hij een leerling van hem was. De dorpelingen geven hem 15 dagen om zijn onschuld te bewijzen, anders sluiten ze hem voorgoed op. Charlie gaat dus op zoek naar de moordenaar van de man, waar hij zo veel van geleerd heeft. De geest van de Meester wijst hem hierbij de weg: het blijkt Marguen te zijn, een oud-leerling die alleen maar uit was op macht. Hij dreigt het hele dorp te verwoesten en Charlie gaat op weg om het dorp en zijn inwoners te redden.
Avontuur Spelletjes ? Heb jij wel eens het gevoel gehad dat je een geest was in je eigen leven; doorzichtig, als een onzichtbare toeschouwer? In dit spel krijg je dat gevoel ook. Bij vlagen ben je onzichtbaar, en tijdens je sprongen is dat soms best lastig, aangezien je niet precies ziet waar je zweeft. In de donkere ruimte waar je je bevindt, staan woorden geschreven; sommige zijn statisch, andere bewegen constant. Sommige kun je gebruiken om op te springen, door andere val je zo heen. Denk goed na en probeer dingen uit om telkens weer een stapje dichter bij je bestemming te komen!
Avontuur Spelletjes ? Dit is de magneetkat. Wat kan hij allemaal, en hoe doet hij dat? Om over gevaarlijke obstakels te komen, laat hij magnetische velden ontstaan: zo klemt hij zich vast aan het plafond en keert hij de zwaartekracht als het ware even om. Zo komt hij veilig over de scherpe punten. Hij heeft hierbij jouw hulp wel nodig. Ga jij de uitdaging aan?
Behendigheid Spelletjes ? Dit is het tweede deel van het leuke spelletje 'Vuurvliegje heeft pech'. Ook in dit deel ga je het vuurvliegje helpen om de uitgang te bereiken. Het beestje kan wel tegen vuur, maar zodra het in contact komt met water, gaat hij dood. Het vuurvliegje loopt over blokken: wanneer deze verbranden, vallen ze uit elkaar, dus wees snel! De wezentjes die hij onderweg tegenkomt kunnen hem verder helpen. Zorg dat hij zo veel mogelijk lekkere jellybeans verzamelt, op weg naar de uitgang!
Denk Spelletjes ? Welke muis zou nou niet rond willen lopen in een schuur waar kazen liggen opgeslagen? Het muisje in dit denkspel heeft er in elk geval de tijd van zijn leven. Het lukt hem alleen niet zo makkelijk om de kazen te bereiken, maar daar weet jij vast wel raad mee. Help jij hem om zijn buikje rond - of eigenlijk vierkant - te eten? Pas op voor de muizenvallen!
Behendigheid Spelletjes ? Teken een lijn naar de uitgang waar Ben over heen kan lopen. Pak powerups om zo door muren te lopen of om stenen weg te slaan.
Denk Spelletjes ? Je werkt aan de lopende band in een dozenfabriek en dag in dag uit vouw jij dozen in elkaar. Iets om knettergek van te worden, zeker wanneer op een gegeven moment de lopende band op hol slaat en steeds sneller begint te lopen! Iets knapt in je en het wordt je zwart voor ogen. Het moment daarop kom je weer bij positieven in een kubusachtige wereld: het lijkt wel een doos. De kubus kan alle kanten op draaien. Probeer die wereld uit te komen door naar de uitgang (rood-geel gestreepte deur) te komen. Hierbij zul je wel de nodige hindernissen moeten nemen en kun je ook mooie edelstenen verzamelen.
Avontuur Spelletjes ? Een nieuw avontuur met Rick de ruimterobot! Rick is op een planeet neergestort en heeft niet meer genoeg energie om een SOS-signaal uit te zenden. Help jij hem om alle energieballen te verzamelen, zodat hij een SOS naar een reddingsschip kan sturen? Rick heeft allerlei wapens tot zijn beschikking: zelfs zijn eigen hoofd kan hij gebruiken om robots knock-out te gooien.
Behendigheid Spelletjes ? Het luchtschip is neergestort dankzij een gemene piraat. Het is aan jouw om alle tandwielen te verzamelen om zo het schip weer vliegende te krijgen.
Avontuur Spelletjes ? Help deze blauwe olifant bij zijn zoektocht naar Wooly, de dikke, paarse olifant die zijn hoed heeft gestolen. Hij wil hem dit koste wat kost betaald zetten! Hiervoor moet hij in ieder level op zoek gaan naar sleutels, waarmee hij deuren kan openen naar het volgende level. Eerst gaat hij op zoek naar een gele sleutel, dan naar een groene, en vervolgens naar vier blauwe sleutels. Alleen op die manier kan hij bij Wooly komen om tegen hem te vechten! Overal liggen gevaren op de loer, dus het is belangrijk dat je op tijd de wapens gebruikt die je tot je beschikking hebt. Schiet op de rode monstertjes voordat ze tegen jou aanlopen!
Denk Spelletjes ? Agent Woef, het is weer eens zover: de Kattige Kat is van plan om ergens een bom te plaatsen. Maak de bom onklaar maar zorg dat niemand erachter komt! Dit is een point&clickspel, wat betekent dat je allerlei nuttige voorwerpen moet zoeken. Doe dit wel in de juiste volgorde, anders komt Agent Woef in de problemen!
Denk Spelletjes ? Rode strijder, ga op pad om de onschuldige blokjes te bevrijden! Onderweg moet je alle sterren en diamanten proberen te pakken voor een maximale score. Je moet de wereld vaak in spiegelbeeld weergeven om je doel te bereiken.