Denk Spelletjes 2,1 Dit is je eerste werkdag in een pakhuis. Je moet daar kisten en dozen verplaatsen naar de plek die je chef heeft aangegeven. De dozen kun je alleen horizontaal of verticaal verplaatsen door ze aan te klikken en de in de juiste richting te slepen. Niet alle vlaggetjes kun je direct bereiken, dus er is wel wat denk- en schuifwerk voor nodig.
Denk Spelletjes 2,1 Daar waar in Oranje zwaartekracht alles rond was, is in Oranje zwaartekracht 2 alles vierkant, inclusief het sinaasappeltje waar alles om draait. Het principe blijft wel hetzelfde: zorg dat de sinaasapel alle citroenen op kan eten, zodat hij naar de uitgang (een blauwe achthoek) mag. Hij heeft hierbij je hulp nodig: jij kunt het touw waaraan hij hangt, doorsnijden, zodat hij omlaag valt of omhoog vliegt. Soms is het slimmer om het sinaasappeltje op een andere manier te laten bewegen: bijvoorbeeld door het roze vierkantje te verplaatsen of door de hendel die aan het groene vierkantje zit, rond te draaien, waardoor het een soort katrol wordt. Zo kun je het touw langer of korter maken. Je kunt het touw verbinden met groene vierkantjes waarin pijltjes staan. Deze pijltjes geven de richting aan die de sinaasappel op gaat zodra het touw wordt doorgesneden. Deze richting kun je trouwens veranderen met behulp van de groene driehoekjes die om het vierkantje heen staan. Zorg dat de sinaasappel alle citroenen opeet zonder dat hij tegen de scherpe punten aan komt!
Avontuur Spelletjes 2,1 Hector vaart op de ijskoude Noordzee, en plotseling doemt er een eiland op aan de horizon. Hectors schip wordt hier heel sterk door aangetrokken, en Hector kan maar één ding doen: naar het eiland varen. Verzamel doodshoofden om naar buiten te kunnen. Ook de sleutels zijn belangrijk, hiermee open je gesloten deuren. Verplaats kratten om over het gevaarlijke water te kunnen lopen, en kijk wat er gebeurt wanneer je op een hendel stapt! Als je hulp nodig hebt, kunnen de perkamentrollen je misschien verder helpen.
Denk Spelletjes 2,0 Ook in dit derde deel van De muziekdoos speelt het muziekdoosje een belangrijke rol. De plaatjes in het spel vertellen een verhaal, maar dit gebeurt niet in chronologische volgorde en dat maakt het spel nu juist wat spannender om te spelen. Bovendien zitten er precies genoeg verschillen tussen de plaatjes om het leuk te houden, zodat je vrij snel weer door kunt naar het volgende plaatje uit het verhaal. Zoek jij alle verschillen?
Denk Spelletjes 2,0 Zorg dat de gekleurde, stekelige bolletjes in het doosje terechtkomen. Je kunt hiervoor hulpmiddelen, zoals een kanon, een ventilator, dynamiet en spanningsvelden gebruiken. Dit is een grappig en uitdagend spelletje, speel het nu!
Denk Spelletjes 2,0 Help Peter pinguïn in zijn strijd tegen de opwarming van de aarde! Klik op de voorwerpen en dieren die hij nodig heeft tijdens zijn reis over de Zuidpool.
Denk Spelletjes 2,0 In dit spelletje is het de bedoeling dat je een tijger insluit tussen donkere tegels. Hij mag zelf namelijk alleen op de lichte tegels staan. Jij kunt de lichte tegels donker maken door erop te klikken, totdat de tijger helemaal omringd wordt door donkere tegels. Zo sluit je de tijger als het ware in. Maar pas op: de tijger kan ook ontsnappen, wanneer je hem het veld uit jaagt. Hoe minder tegels je van kleur laat veranderen, hoe meer bonuspunten je krijgt!
Behendigheid Spelletjes 2,0 Dit is een leuke opvolger van het spel Blox. Het is in dit spel de bedoeling dat je blokjes van dezelfde kleur bij elkaar plaatst, om ze zo weg te spelen, net zolang tot alle blokjes weg zijn. Klik op een blokje, houd de linkermuisknop ingedrukt en sleep het naar links of naar rechts.
Denk Spelletjes 2,0 Speel een potje poker met deze dinosaurus. Gok of je tegenstander goede kaarten heeft en zet dan nog meer geld in, om een groot bedrag te winnen.
Denk Spelletjes 2,0 Je wordt aangevallen door een Ninja, kies een wapen en hou de echte ninja in de gaten (er verschijnen namelijk ook 3 nepninjas) om zijn aanval te voorkomen.
Denk Spelletjes 2,0 Een fantastisch highscorespel waarbij je edelstenen en munten gaat verzamelen, net zolang tot je schatkist helemaal vol is. Knip kettingen door, gebruik bokshandschoenen, alles is geoorloofd, zolang je schat maar in de kist belandt! Haal jij de beste highscore?
Denk Spelletjes 1,9 Klik op de ballen om ze van baan te laten veranderen. Maak combinaties van drie of meer van dezelfde kleur om ze te laten verdwijnen. Veel plezier!
Denk Spelletjes 1,9 Zet eerst je schepen strategisch neer. Dan kan de oorlog beginnen. Bombadeer de tegenstander en schakel zijn schepen uit, maar zorg dat hij dat niet bij jou doet.
Denk Spelletjes 1,9 Een leuke prehistorische versie van het spelletje Mahjong! Verbind blokjes die door een denkbeeldige rechte lijn, of door een denkbeeldige lijn met maximaal twee hoeken, met elkaar verbonden worden.