Kerst Spelletjes ? Het is Kerst bij de Dibbels! In deze Kerstaflevering moet de Dibbelkoning van steen naar steen zien te komen. Onderweg komt hij helaas allerlei hindernissen tegen. Misschien kunnen zijn onderdanen hem helpen om over deze hindernissen te komen? De Dibbels transformeren zichzelf in bruggen, trapjes en stapstenen. Ze voeren alle opdrachten trouw uit, zelfs als ze dit met hun leven moeten bekopen! Zorg jij ervoor dat de koning heelhuids overkomt? Vergeet ook niet dat er zo veel mogelijk Dibbels naar de overkant moeten komen!
Denk Spelletjes ? Ontsnap uit je cel met behulp van een magisch geweer, dat openingen in muren maakt. Daar waar een groen vlakje met een pijl staat, word je de kant op gelanceerd waar de pijl naartoe wijst wanneer je op die plek de muur binnengaat. Je kunt zowel boven als onder de grond lopen. Wissel beide kanten handig af, om zo verder te komen: soms kom je boven de grond vast te zitten, en kun je toch onder de grond nog verder komen.
Aktie Spelletjes ? Jij bent een huurmoordenaar die vanuit de toekomst naar het heden wordt gezonden. Dood je doelwit en zorg dat je op tijd de uitgang bereikt! Daarna volgt een nieuwe opdracht. Je geheime missies worden steeds ingewikkelder!
Behendigheid Spelletjes ? Help dit meisje om te ontsnappen bij het nablijfuurtje. Je kunt ontsnappen met behulp van allerlei voorwerpen die je op kunt pakken. Voorwerpen kun je ook weer onderling met elkaar combineren, succes!
Aktie Spelletjes ? Jij bent een robot in de vorm van een mens, en je wordt ingezet als moordwapen. Je krijgt van je makers allerlei verschillende opdrachten, die je level na level zo goed mogelijk moet proberen uit te voeren.
Denk Spelletjes ? Zoek binnen 10 minuten alle voorwerpen die in dit plaatje verstopt zitten. Klik op deze voorwerpen om punten te verdienen. Voor iedere foute keuze, verlies je punten.
Behendigheid Spelletjes ? Probeer de perfecte foto te maken van de dieren die hier rond lopen. Hoe beter de foto hoe meer punten je krijgt. Je kan de foto aan het einde van het spel ook afdrukken.
Denk Spelletjes ? In dit spel is het de bedoeling dat je schone energie opwekt en verkoopt door een windmolenpark te bouwen. Je kan op een winstgevende manier schone energie opwekken door op de juiste plek windmolens neer te zetten. Je hebt 3 jaar om je target te halen.
Avontuur Spelletjes ? Help jij het laboratoriummuisje om te ontsnappen, voordat de laboranten hem te pakken krijgen en allerlei wrede dierproeven op hem uitvoeren! Zoek alle voorwerpen bij elkaar die de muis kunnen helpen en probeer zo snel mogelijk te zijn.
Meisjes Spelletjes ? Onthoud in welke buis het mooie meisje zit om een kus van haar te krijgen. Heb je het mis, dan word je door heel iemand anders gezoend!
Denk Spelletjes ? Zoek de verschillen in deze mooi getekende plaatjes en krijg het hele verhaal te zien! Voor iedere verkeerde keuze krijg je minpunten, dus denk goed na voordat je klikt.
Denk Spelletjes ? Nadat je senator Lobe hebt vermoord moet je zien te ontsnappen. Je moet Mr. Personality vinden, want hij is degene die je een nieuwe identiteit kan geven. Doe anderen pleziertjes om je van hun hulp te verzekeren als je die nodig hebt in je zoektocht naar Mr. Personality. Succes!
Denk Spelletjes ? In dit Trollface-spel kun je allerlei opdrachten uitvoeren (proberen om een toilet binnen te komen, ontkomen aan de brandstapel, je kunt het zo gek niet bedenken). Maak de juiste keuze, anders moet je het level weer opnieuw spelen!
Denk Spelletjes ? Zet genoeg van dezelfde gekleurde poppetjes op een rijtje om ze weg te spelen. Als er 4 vakjes in een rij zitten, heb je 4 dezelfde gekleurde poppetjes nodig. Met de 8 bal kun je een figuurtje die op de verkeerde plaats hebt gezet weer wegspelen..
Behendigheid Spelletjes ? Speel het hele veld leeg om naar de volgende level te gaan. Klik twee of meer Aliens aan van dezelfde kleur, die aan elkaar grenzen. Zo laat je ze verdwijnen.
Denk Spelletjes ? Dit is alweer het vierde spelletje uit de serie 'Slapende doosjes'. Ook hier is het de bedoeling dat je slapende doosjes wakker maakt. Ditmaal doe je dit door figuren te tekenen, die vervolgens veranderen in blokjes hout. Zorg ervoor dat de stukjes hout de doosjes direct of indirect aan het wankelen brengen. De doosjes vallen zo om en worden wakker. Combineer de houten figuren handig met elkaar, om het doosje in zo weinig mogelijk pogingen wakker te schudden. Hoe hoger je komt in de levels, hoe ingewikkelder het spelletje wordt!
Denk Spelletjes ? Een grappig denk- en behendigheidsspel waarin een sinaasappel alle citroenen moet opeten voordat hij naar de uitgang mag (een grijs rondje, wordt groen zodra alle citroenen op zijn). Hij heeft hierbij je hulp nodig: jij kunt het touw waaraan hij hangt, doorsnijden, zodat hij omlaag valt of omhoog vliegt. Soms is het slimmer om het sinaasappeltje op een andere manier te laten bewegen: bijvoorbeeld door het roze rondje te verplaatsen of door de hendel die aan het groene rondje zit, rond te draaien, waardoor het een soort katrol wordt. Zo kun je het touw langer of korter maken. Je kunt het touw verbinden met groene rondjes waarin pijltjes staan. Deze pijltjes geven de richting aan die de sinaasappel op gaat zodra het touw wordt doorgesneden. Zorg dat de sinaasappel alle citroenen opeet zonder dat hij tegen de scherpe punten aan komt!
Denk Spelletjes ? Maak snel horizontale en verticale rijen van drie of meer gelijke stenen. Speel zo veel mogelijk stenen weg voor de tijd om is, zodat je door mag naar het volgende level.
Aktie Spelletjes ? Speel nu het derde deel van de 'Dodelijk gif'-serie! Je bent binnengedrongen in het lab van de vijand en ziet dat deze een dodelijke mutant aan het ontwikkelen is. Net op het moment waarop je bij de mutant staat, komt de bewaker binnen. Snel, verstop je en hou de bewaker goed in de gaten: als hij met zijn rug naar je toe staat, kun je je verplaatsen, anders niet. Val hem van achteren aan door op hem te klikken en vervolgens op de gele hand boven hem te klikken. Ook hier geldt weer: kies het juiste moment, want wanneer hij zich te vroeg omdraait, ben je er geweest! Druk op de juiste letters (W, A, S of D) om de bewaker vervolgens aan te vallen. Succes!
Denk Spelletjes ? Een kakkerlak, een sprinkhaan en een wesp hebben een onverzadigbare honger. In hun eentje werken ze zo een hamburger, kip of tomaat weg. Jouw hulp hebben ze hierbij wel nodig, want anders kunnen ze nooit over kloven of andere obstakels komen. Laat verschillende voorwerpen in de juiste volgorde, op het juiste moment en op de juiste plaats vallen. Plet hierbij geen insecten!
Denk Spelletjes ? De wereld wordt aangevallen door vuur wezens en jij moet de aarde beschermen! Zoek 2 dezelfde tekens om meer toverkracht te krijgen, zodat je je vijanden kan uitschakelen!
Behendigheid Spelletjes ? Dit mannetje is vanochtend vergeten zijn broek aan te trekken, en kwam daar pas vlakbij zijn werk achter. Nu is hij weer op weg naar huis om zijn broek aan te trekken. Hij wil natuurlijk niet dat de mensen hem alleen in zijn onderbroek zien lopen, dus sluipt hij over straat. Help jij hem om thuis te komen zonder dat hij wordt opgemerkt?
Denk Spelletjes ? Dit is een point & click-game waarin een wormvormige alien een waar bloedbad aanricht op aarde. Op een heel geniepige manier belaagt hij levende wezens, om ze vervolgens aan te vreten en zo hun eigenschappen over te nemen. Klik in de juiste volgorde op de juiste voorwerpen, zodat de buitenaardse worm zijn slag kan slaan. Dit is nog niet zo makkelijk, dus veel succes met zoeken! Uiteindelijk zijn er 6 verschillende aflopen mogelijk, probeer ze allemaal.