Avontuur Spelletjes ? Ga de verdwenen catacomben binnen en probeer om nog meer graven toegangelijk te maken door edelstenen te verzamelen. Ga op schakelaars staan om deuren te openen; de ronde schakelaars gaan meteen weer omhoog zodra je eraf stapt, dus hier moet je een ander voorwerp op plaatsen. Bij de gekleurde, ronde schakelaars moet dit een voorwerp in dezelfde kleur zijn.
Denk Spelletjes ? Loop door een wereld waarin je zowel boven als onder de grond kunt lopen! Wanneer je obstakels tegenkomt die boven de grond onoverkomelijk zijn, kun je gewoon ondergronds verder gaan en omgekeerd! Pas op voor kliffen en puntige voorwerpen en maak handig gebruik van de kisten. De blauwe cirkels zorgen ervoor dat de zwaartekracht wordt omgedraaid tijdens je sprong. Hierdoor schiet je dus omhoog of omlaag en ga je op het 'plafond' of juist op de grond weer verder. Probeer om in elk level de deur te bereiken!
Denk Spelletjes ? Astronaut Bruno is op verkenning op een vreemde planeet. Er wonen allerlei buitenaardse wezens en volgens zijn droom ligt er op de planeet een cosmische schat verborgen. Zou dat waar zijn? Ga met hem schatzoeken en kijk of jullie de schat kunnen vinden! Dit is een point&clickspel, wat betekent dat je allerlei nuttige voorwerpen moet zoeken. Doe dit wel in de juiste volgorde, anders moet Bruno zonder schat naar huis.
Denk Spelletjes ? Ook een trollface moet wel eens naar de wc! Help hem om op tijd het toilet te bereiken, anders poept hij in zijn broek. Let goed op de hints in de tekst!
Avontuur Spelletjes ? Dit meisje wil Sprookjesland redden. In ieder plaatje zoekt ze voorwerpen, die ze met elkaar combineert. Zorg jij ervoor dat dit sprookje een vrolijk einde krijgt?
Denk Spelletjes ? Breng dit jongetje naar zijn moeder, die hij al een hele tijd niet meer heeft gezien. Hij loopt in een wereld van scherven, die als een puzzel in elkaar passen - maar hoe? De puzzelstukken zijn niet in elkaar te passen, maar je kunt het jongetje wel van het ene deel naar het andere laten lopen. Wanneer hij onderaan uit beeld verdwijnt, is de kans groot dat hij bovenaan weer op een andere plek verschijnt. Sommige fragmenten staan op de kop, wat het nog verwarrender maakt. Kien dit goed uit en zorg dat hij zijn moeder in zo min mogelijk zetten bereikt, waarna alle fragmenten weer in elkaar vallen!
Denk Spelletjes ? Breng beide geliefden samen in dit landschap vol gevaren. Soms moet je het jongetje verplaatsen, soms het meisje. Kijk uit dat ze niet van te hoog springen, want dan gaan ze dood. De volgorde waarin je ze blokken laat verschuiven, is daarom heel belangrijk. Voor scherpe pinnen moet je ook uitkijken. Zorg dat hun liefde in ieder level kan opbloeien!
Avontuur Spelletjes ? Jij bent Ziggy de Fraudeur. Eerst probeer je een diamant te roven, maar daarbij word je gesnapt door een politieagent. Deze gooit je in de gevangenis, maar je zou slimme Ziggy niet zijn als je niet zou ontsnappen! Spring met allerlei slimme trucs van platform naar platform in dit haast Middeleeuwse gevangeniscomplex, en probeer om helemaal tot het einde te komen! Slimme Ziggy wint altijd!
Denk Spelletjes ? Valdis de dappere Viking wil de hoorn, een belangrijk familiebezit, terug zien te krijgen. De Romeinen hebben deze namelijk van zijn Vikingfamilie gestolen. Misschien kun jij hem een handje helpen? In dit zoekspel moet je alle voorwerpen zien te vinden die Valdis nodig heeft. Doe je dit wel in de juiste volgorde?
Denk Spelletjes ? Plassen voor de vrede: dat is het motto van de trollface die de dorst van zijn vijand wel op een heel bijzondere manier wil lessen. Zorg dat de vijand niet uitdroogt!
Denk Spelletjes ? Ren in een wereld vol letters en woorden, spring over letters heen of duw ze vooruit wanneer het er 1 of 2 zijn en je een opstapje nodig hebt. Let op de woorden: wanneer losse letters bij een woord horen, zoals 'er' bij 'ladd' om 'ladder' te vormen, kan de vorm van dat woord opeens veranderen, waardoor je bijvoorbeeld een verdieping hoger komt. De meeste woorden doen (of laten je doen) waar hun naam voor staat: fall, ladder, stepladder, enzovoorts.
Avontuur Spelletjes ? De planeet waarop Yepi woont is rustig en vredig. Helaas wordt deze rust wreed verstoord door buitenaardse indringers, die zijn vriendinnetje ook nog eens ontvoeren. Help jij Yepi om haar terug te vinden? In dit point & clickspel ga je op zoek naar oplossingen en uitwegen. Klik in de juiste volgorde op de dingen die Yepi verder kunnen helpen. Succes!
Avontuur Spelletjes ? Dit is een heel leuk en origineel platform- en avonturenspel in zwart-witte tekenstijl waarin jij samen met 'Cat', een meisje, op zoek gaat naar de uitgang. Onderweg verzamel je voorwerpen, zoals sleutels, die ervoor zorgen dat je verder kunt naar nieuwe, nog mysterieuzere ruimtes. Het is de bedoeling dat je vijf platen verzamelt en deze op vijf verschillende platenspelers afspeelt. Samen vormen ze één nummer: 'Better', van de band Cat and the Menagerie. Supermooie graphics, echt een plezier om naar te kijken!
Behendigheid Spelletjes ? Help Umbross, het nichtje van Mos om door dit dolhof te komen, zodat ze naar huis kan. Verzamel de zwarte bolletjes om de tijd terug te draaien.
Denk Spelletjes ? Ook geeks en nerds moeten wel eens naar de wc! Ze hebben jouw hulp hierbij nodig. Geef ze in de juiste volgorde en op het juiste moment het zetje dat ze nodig hebben.
Behendigheid Spelletjes ? In dit dertien levels tellende spel is het de bedoeling dat je met je 'dozenman' de draaiende doos aan de andere kant van het veld te pakken krijgt. Dat lijkt simpel, maar het wordt knap lastig in de latere levels!
Avontuur Spelletjes ? Help ridder Gilberd bij zijn Middeleeuwse zoektocht naar zijn geliefde! In ieder plaatje zitten voorwerpen verstopt die nuttig kunnen zijn voor onze kleine ridder. Zoek en combineer voorwerpen en zorgt dat hij zo zijn doel bereikt!
Behendigheid Spelletjes ? Je maatje is ontvoerd door een boze wetenschapper. Bevrijd je vriendje, ren en spring over hindernissen of draai het beeld gewoon om en vind de uitgang in elk level. Succes!
Avontuur Spelletjes ? Het heelal is bezaaid geraakt met metalen blokken, die door een vijandig ruimteschip zijn gedumpt. Er is slechts één planeet niet bedekt geraakt met de blokken, en daar is Cube Droid, een robot met pensioen, de baas. Hij besluit om het heelal in te trekken om de blokken uit de weg te ruimen! Er zijn zes planeten, met elk zes levels. Het is de bedoeling dat je alle batterijen pakt, en dan weer in je ruimtecapsule stapt, op weg naar het volgende level of de volgende planeet. Er zijn allerlei gevaren, zoals kanonnen en lasertorens, dus denk goed na in welke volgorde je blokken verplaatst, om zo beschermd te blijven. Zo heeft ieder level zijn eigen bijzonderheden, die in het spel worden uitgelegd. Een grappig spel, waarin Cube Droid van level naar level, en van planeet naar planeet hopt zodra hij de opdrachten heeft vervuld!
Avontuur Spelletjes ? Bugzy is meegenomen door een storm. Hij wil graag terug naar zijn familie, maar heeft geen vervoer. Bijna alles onderweg is te gebruiken om te schuilen, zweven, rijden en jezelf te beschermen. Zorg dat je de juiste dingen pakt in de juiste volgorde en dan maakt Bugzy wat hij nodig heeft om naar het volgende level te komen. Maar wees voorzichtig in deze onbekende wereld, niet alles en iedereen is ongevaarlijk.
Avontuur Spelletjes ? De aardappelman moet naar huis. Hij heeft zijn vrouw beloofd dat hij snel thuis zal zijn. Onderweg loopt er van alles mis en moet hij goed nadenken. Overal loeren de monsters en duiveltjes op hem. Als hij de juiste dingen doet en deze monsters uitschakelt kan hij verder lopen naar zijn huis en vrouw. Maar het kost wel veel moeite, dat denken en dat voor een aardappel. Kun jij hem helpen en sloten openen en hekken laten verdwijnen zodat hij gauw thuis is?
Denk Spelletjes ? Plaats de platforms op de juiste plaats om zo de deur te bereiken. Zorg er echter wel voor dat je onderweg ook de sleutel pakt omdat je anders niet door de deur kan.
Denk Spelletjes ? Normaal moet je in platformspelletjes juist uitkijken voor messen en scherpe pinnen, maar in het spelletje 'Splitsman' is het omgekeerde juist het geval. Wanneer het rode mannetje in een draaiend mes terechtkomt, splitst hij zich juist in tweeën en gaat hij samen met zijn kloon verder. Het mannetje en zijn kloon kunnen elkaar helpen, bijvoorbeeld door bovenop elkaar te klimmen om hoger te kunnen komen. Wanneer één van de klonen is doodgegaan, kan de andere kloon hem zelfs als opstapje gebruiken, bijvoorbeeld om over de scherpe pinnen te kunnen lopen. Kijk uit voor elektrisch geladen velden en voor de pinnen: deze zijn dodelijk! Zorg dat het rode mannetje in ieder level de deur naar het volgende level kan openen.
Denk Spelletjes ? Niet alle platforms zijn wat ze lijken in dit leuke behendigheidsspel! In ieder level gaat het rode blokje op weg naar de sleutel: deze heeft hij namelijk nodig om door de deur te komen. Op sommige platforms mag hij maar één keer springen: daarna krijgen ze dezelfde kleur als hij en zakt hij er zo doorheen, naar de gevaarlijke, zwarte olie... Het blokje kan van kleur veranderen door op een emmer verf te gaan staan. Doe dit wel op het juiste moment, anders heeft hij er niets aan!